OLEJE DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Oleje szczególnie polecane przez nasz zespół.

 

 

 

link  API klasyfikacje
link
  Specyfikacje ACEA 2021 (z dpf)
link  Specyfikacje ACEA 2021

 

API klasyfikacje 

API S klasy Klasa API rozpoczynająca się na literę „S" oznacza skrót „Stacja Obsługi" i obejmuje oleje silnikowe do samochodów osobowych zasilanych benzyną oraz pojazdów lekkich, takich jak samochody dostawcze. Klasyfikacja olejów silnikowych API rozpoczyna się, analogicznie do alfabetu, literą kodową „SA" (z około 1930 r.), a kończy najnowszą normą „SP". 

API 
Status Opis
SP obowiązująca    Wprowadzone w maju 2020 r. zabezpieczenie przed zapłonem przy niskiej prędkości (LSPI), zabezpieczenie przed zużyciem łańcucha rozrządu, ulepszona ochrona przed osadami w wysokiej temperaturze i zoptymalizowana ochrona przed osadami. API SP o poprawionym zużyciu paliwa, ochronie układów oczyszczania spalin i lepszej ochronie silników zasilanych paliwami zawierającymi etanol do E85.
SN obowiązująca Wprowadzony w październiku 2010 r., udoskonalona ochrona osadów w wysokich temperaturach i zoptymalizowana ochrona przed osadami. API SN o poprawionym zużyciu paliwa i kompatybilności z uszczelnieniami, ochroną układu oczyszczania spalin i ochroną silnika, które są zasilane paliwami zawierającymi etanol do E85. Dla pojazdów do 2020 roku i starszych.
SM obowiązująca Do pojazdów do 2010 i starszych.
SL obowiązująca Do pojazdów do 2004 i starszych.
SJ obowiązująca Do pojazdów do 2001 i starszych.
SH przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1996 roku. Może nie zapewniać odpowiedniej ochrony przed tworzeniem się osadów silnikowych, utlenianiem lub zużyciem.
SG przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1993 roku. Może nie zapewniać odpowiedniej ochrony przed tworzeniem się osadów silnikowych, utlenianiem lub zużyciem
SF przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1988 roku. Może nie zapewniać odpowiedniej ochrony przed tworzeniem się osadów silnikowych.
SE przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1979 roku.
SD przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1971 roku. Stosowanie w nowszych silnikach może skutkować niezadowalającymi osiągami lub uszkodzeniem sprzętu
SC przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1967 roku. Stosowanie w nowszych silnikach może skutkować niezadowalającymi osiągami lub uszkodzeniem sprzętu
SB przestarzała Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1951 roku. Stosowanie w nowszych silnikach może skutkować niezadowalającymi osiągami lub uszkodzeniem sprzętu
SA przestarzała Nie zawiera żadnych dodatków. Nie nadaje się do stosowania w większości silników samochodowych napędzanych benzyną wyprodukowanych po 1930 roku. Stosowanie w nowoczesnych silnikach może skutkować niezadowalającymi osiągami lub uszkodzeniem sprzętu.

 kreska3

 

Specyfikacje ACEA 2021

dla olejów silnikowych do samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych z układem oczyszczania spalin (np. filtrami cząstek stałych). 

 

Klasa Status Zastosowanie/Wymagania
C1 Wygasa w 2023 Zawartość popiołu siarczanowego max. 0,5%. HTHS 2,9 mPas.
C2 Aktualna Zawartość popiołu siarczanowego max. 0,8%. HTHS 2,9 mPas.
C3 Aktualna Zawartość popiołu siarczanowego max. 0,8%. HTHS 3,5 mPas.
C4 Aktualna Zawartość popiołu siarczanowego max. 0,5%. HTHS ?3,5 mPas.
C5 Aktualna Zawartość popiołu siarczanowego max. 0,8%. I-ITHS 2,6 i < 2,9 mPas.
C6 Aktualna Zapewnia LSPI i ochronę przed zużyciem w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa, przy niskiej zawartości popiołów siarczanowych, kompatybilny z układami oczyszczania spalin.

 kreska3

 

Specyfikacje ACEA 2021

dla olejów silnikowych do samochodów osobowych do silników benzynowych i wysokoprężnych. 

Klasa Status Zastosowanie/Wymagania
Al/B1 Wycofana  
A2/B2 Wycofana  
A3/B3 Wygasa w 2023 Kategoria dla olejów silnikowych i lepkości HTHS mPas. Dobry noack (utrata parowania), a także czystość tłoka i stabilność utleniania.
A3/B4 Aktualna Kategoria dla olejów silnikowych o lepkości HTHS mPas o podwyższonych wymaganiach dla bezpośredniego wtrysku oleju napędowego.
A5/B5 Aktualna Kategoria olejów silnikowych o obniżonej lepkości HTHS w zakresie 2,9-3,5 mPas. Oszczędność paliwa o 2,5% w porównaniu do oleju referencyjnego.
A7/B7 Aktualna Zapewnia LSPI i ochronę przed zużyciem w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem.

 kreska3