ATFs; Oleje przekładniowe; STOU/UTTO
ATFs — Dexron seria
General Motors odgrywa kluczową rolę w specyfikacji olejów ATF. Wymagania techniczne specyfikacji Dexron były na przestrzeni lat kilkakrotnie zmieniane i dostosowywane.
Type A, Suffix A (TASA) 1957
DEXRON® B 1967
DEXRON® II 1973
DEXRON® II D 1981
DEXRON® II E 1991
DEXRON® III 1994
DEXRON® III G 1997
DEXRON® III H 2003
DEXRON® VI 2005
API Klasyfikacje — Oleje przekładniowe
API | Status | Opis |
API-GL 1 | przestarzała | Niestopowe oleje przekładniowe do przekładni i przekładni ślimakowych oraz do napędów osi śrubowych i zakrzywionych są przestarzałe w lekkich warunkach pracy. Można dodać inhibitory korozji i utleniania. |
API-GL 2 | przestarzała | Oleje przekładniowe do napędów osi z napędami ślimakowymi, które ze względu na wymagania nie są już przestarzałe, można stosować z olejami przekładniowymi zgodnymi z GL 1. |
API-GL 3 | przestarzała | Oleje przekładniowe z dodatkiem stopów lekkich (EP) do przekładni ręcznych i specjalnych, a także do napędów osi w lekkich i średnio przestarzałych warunkach pracy. |
API-GL 4 | obowiązująca | Oleje przekładniowe do hipoidalnych napędów osi w normalnych warunkach pracy, a także do mocno obciążonych przekładni zmiany biegów i specjalnych skrzyń biegów. |
API-GL 5 | obowiązująca | Oleje przekładniowe do wysoko obciążonych hipoidalnych napędów osi, częściowo także do manualnych i specjalnych skrzyń biegów. |
STOU/UTTO — oleje do traktorów i maszyn budowlanych
Oleje STOU i UTTO to łączone rodzaje olejów, które spełniają szeroki zakres zastosowań w ciągnikach i maszynach budowlanych.
STOU = Super Tractor OiI Universal
— może być stosowany do przekładni, układów hydraulicznych, mokrych hamulców i silników (do ACEA E3 / Full Saps). Dobrze znane standardy STOU to John Deere J27, Massey Ferguson M 1145, Ford M2C 159 B/C, FNH 82009201/ 2 / 3.
UTTO = Universal Tractor Transmission Oil
— może być stosowany do przekładni, wyłączników hydraulicznych, mokrych hamulców i substancji (do ACEA E3 / Full Saps). Dobrze znane firmy STOU do John Deere J27, Massey Ferguson M 1145, Ford M2C 159 B/C, FNH 82009201/ 2 / 3.
..............................................................................................................................................................................................................................
Niezawodna ochrona i wydajność przekładni
Szukasz wysokiej jakości oleju przekładniowego do reduktorów, skrzyń biegów i przekładni przemysłowych?
Oferujemy syntetyczne i mineralne oleje przekładniowe ISO VG 68, 100, 150, 220, 320, 460, które zapewniają maksymalną ochronę przed zużyciem, stabilność termiczną i płynną pracę mechanizmów.
Doskonała odporność na wysokie obciążenia i naciski
Redukcja tarcia i wydłużona żywotność przekładni
Odporność na utlenianie i stabilność w wysokich temperaturach
Spełnia normy DIN 51517, ISO 12925, AGMA i innych producentów
Jak wybrać odpowiedni olej przekładniowy? Kompletny przewodnik
Wybór odpowiedniego oleju przekładniowego jest kluczowy dla zapewnienia długiej żywotności i efektywnej pracy przekładni w Twoim pojeździe. Dobór właściwego oleju przekładniowego może wydawać się skomplikowany, ale dzięki naszemu przewodnikowi zrozumiesz, na co zwrócić uwagę, aby dokonać najlepszego wyboru.
1. Zrozumienie rodzajów olejów przekładniowych
Oleje przekładniowe dzielą się na kilka głównych kategorii: mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Każdy typ oferuje różne właściwości i jest przystosowany do różnych warunków eksploatacji. Oleje mineralne są najbardziej tradycyjne i zazwyczaj najtańsze, ale mogą nie oferować takiej samej ochrony przy ekstremalnych temperaturach jak oleje syntetyczne. Oleje półsyntetyczne stanowią kompromis między jakością a ceną, podczas gdy oleje syntetyczne oferują najlepszą ochronę i wydajność, nawet w trudnych warunkach.
2. Specyfikacje i normy jakościowe
Kluczowym aspektem przy wyborze oleju przekładniowego są specyfikacje i normy, które powinien spełniać produkt. Szukaj olejów z certyfikatami takimi jak API (American Petroleum Institute) lub ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles), które gwarantują zgodność z międzynarodowymi standardami jakości i wydajności. Upewnij się, że olej pasuje do specyfikacji producenta Twojego pojazdu.
3. Wpływ na żywotność przekładni
Wybór właściwego oleju przekładniowego może znacząco wpłynąć na żywotność przekładni. Odpowiedni olej zabezpieczy przekładnię przed przedwczesnym zużyciem, korozją oraz osadami. Ponadto, dobry olej przekładniowy zapewni płynniejszą pracę przekładni i może nawet wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa.
4. Porady ekspertów i rekomendacje
Konsultacja z ekspertem może być nieoceniona przy wyborze oleju przekładniowego. Mechanicy i specjaliści od przekładni często mają preferencje co do marek i typów olejów, które według ich doświadczeń najlepiej sprawdzają się w danej aplikacji. Nie wahaj się zapytać o rekomendacje i porady, które pomogą Ci dokonać najlepszego wyboru dla Twojego pojazdu.
Skontaktuj się z nami – doradzimy odpowiedni olej do Twojej przekładni!
Wybór odpowiedniego oleju przekładniowego jest istotny dla maksymalizacji wydajności i żywotności przekładni. Pamiętaj, aby wybrać olej zgodny z wymaganiami producenta Twojego pojazdu i zwróć uwagę na specyfikacje, które gwarantują najwyższą jakość i ochronę. Zainwestowanie w dobry olej przekładniowy to inwestycja w długoterminową kondycję Twojego pojazdu.